Sokmindenre igyekeztem választ adni, de egy fontos kérdés felett elsikolottam magam is. A játékok nem csupán a pénzünkért versenyeznek, de az időnkért is. A napokban születt egy furcsa cikk egy DRM rendszerről. Idéznék egy kulcsmondatot a cikkből:
Ha pedig lehetne más játékosokkal kereskedni, lenne egy nagyobb online piac, lehetne átmeneti és tartós szövettségeket kötni, segítséget hívni egy másik ellenfél ellen, sok MMO szerű online feature gazdagítaná a játékmentet, fel sem tűnne, hogy a netkapcsolatot igénylő pályák a másolásvédelmet is szolgálják.
Az Eve Online a világ mérete miatt is másolhatatlan, nomeg azért is, mert sokezer játékos nélkül a környezet élettelen, a játék pedig játszhatatlan lenne. Nincs, és nem is lesz feltört server, ingyen játszani viszont anélkül is lehet.
Ingyen játszani, ezt a témát feszegeti a blog, csakhogy a játékok nem csak a pénzünkért, hanem az időnként is versenyeznek. Az a játék amelyikkel nem lehet leülni csak "5 percre" játszani, nem tud versenybe szállni azokért a pillanatokért amikor csak 5 percünk van. Ami mindenképpen igyekszik kitölteni az időnket, ha akarjuk, ha nem, nem versenyezhet azokért az órákért, amikor valami más mellett még elfuthat egy játék úgy, hogy egy film unalmasabb pillanataiban rápillantunk.
S beszéljünk egy kicsit a konzolok térhódításáról is: Egy buli alatt sem valószínű, hogy leülnék repülőszimulátort vezetni - a nagy képernyő előtt csapatban játszható konzolos játékok, amiken a néző is jól szórakozik, viszont lehetnek sikeresek. Persze egy egyetem aulájában a magunkkal cipelt laptopon sem a legfrissebb konzolos alkotások fognak futni.
Az Eve Online azért is különleges játék, mert laptopon, és nagy képernyőn, ablakban és teljes képernyőn, minden figyelmünket lekötve és háttérben is élvezhető. Persze arra, hogy egy buliban tartósan lekössön egy kisebb társaságot nem alkalmas.
A napi downtime lehet akadály azoknak akik ebédidőben játszanának, s természetesen mint minden más MMORPG az Eve Online is csak azért az időért versenyez amíg online vagyunk, stabil a netkapcsolatunk. De itt célja, értelme van annak, hogy szükség van a netkapcsolatra, s offline nem repülhetünk.