Valóban jobban fizetnének a tutorial mission-ök? Részben igen. Feltűnő, hogy akad ami akár többszázezer ISK értékű hajóval ajándékoz meg minket, s nem csak ez az egyetlen értékesnek tűnő jutalom. Más oldalról megközeltíve a dolgot viszont: Ezekben a küldetésekben kevés a loot, s salvage gyűjtésre pedig még kevesebb esélyünk van. Márpedig ez könnyen megfordíthatja a helyzetet.
S furcsamódon: miközben azt tanuljuk meg: Mindegy melyik fajjal indulunk, egyforma lehetőségeink vannak, arra is rájövünk, hogy a kezdeti lehetősgeinket viszont igenis befolyásolhatja a választott faj.
A rakétákat könnyebb használni mint az ágyukat, ez kétségkívül komoly előnye a Caldari fajnak. Ellenben nem azonnal sebeznek, a rakéta lelőhető, stb. De nézzük meg mi lenne a helyzet egy Gallente karakterrel? Nos: Sok gallente a drone-ok használatában erős, de ezek használata később jópár küldetésben kockázatos lesz.
Ellenben akkor is harcolhatnak tovább, ha nem tudunk célozni (megzavarják a célzásunkat), s mivel eleinte ritkán kellene az ágyunkra is hagyatkoznunk (hiszen elsősorban a droneok használatát tanulnánk, így pedig az ágyuk gyengék maradnának), küldetés közben salvagelhetnénk is, ami meggyorsítaná a haladásunkat.
A küldetés a viszonylag folyamatosan érkező lootról, salvageről szólna inkább, s nem a rewardokról.
De korántsem biztos, hogy a Gallente ebből a szempontból jobb: Hiszen sokan mondják azt, ha a küldetésekkel hamarabb végzünk, hamarabb csinálhatunk level 2 küldetéseket... Ennek is megvannak az előnyei: Előbb jutunk olyan küldetésekhez amikből mind a reward, mind a loot, mind a salvage többet ér...