A napokban volt egy érdekes vita arról: Valóban erősebb-e a Caldari faj a többinél játék elején? Ha ugyanis igen, akkor nem annyira meglepő, hogy igen jól haladok a pénzszerzésben. Bár a kereskedelem hasznához nem tesznek hozzá semmit a Caldari hajók, ha közös mission során a loot és a salvage gyűjtése a feladatod akkor arra pl. egy Gallente biztosan jobb, ha lőni kell mégis érezhetőek a különbségek.
Akik a Caldari fajt javasolják megjegyzik: A rakéta sokkal kevesebb skill mellett is tud tűrhető DPSt kihozni, ráadásul nem is kell figyelni sebességekre, távolságokra a teljes lőtávban jó a sebzése. Sok esetben messzebbről tudunk kezdeni lőni, és tudunk alkalmazkodni az ellenfelek resistjeihez. Csupa szép és jó dolog.
Csakhogy: A Gallente erősebb pl. a droneok kapcsán, és míg az ágyúk, rakéták mérete változása kapcsán új és új skillt kell tanulni, így a régi fegyverre jutó skillpont mennyiség nem ad bónuszt nekünk, addig a drone kapcsán egységes a skill és szintén tudjuk változtatni a sebzés típusát.
A modulhelyekkel is kell számolni, ami szintén eldöntheti ki és mikor lesz alkalmas adott missionok gyors befejezésére. Igen ám, de a lőtáv vs sebzés arányt pl. könnyebb lehet ágyúk kapcsán eltolni, könnyebb alkalmazkodni a várható ellenséges hajómérethez, és az elérhető maximális sebzés is jobb mint rakétákkal. Márpedig, ha jó az alap DPSünk, a fogyóeszköz számba menő droneokra felesleges építeni.
A rakéta és a drone megy capacitor nélkül, a többi fegyver viszont nem. A drónokra könnyű skillt szerezni, alacsony szintű missionökben nem olyan nehéz rájuk vigyázni (a level 4 más tészta) igen jó DPS. Sok skill akár bányászathoz segít. És olyan hajóban ülünk aminek a cap recharge rateje arra van tervezve, hogy ágyút is és tankot is használunk egyszerre, de nem függünk az ágyútól, így tank kapcsán ritkán lesz cap problémánk. Nem kell annyit cap skillkre gyúrni.
A gallente tehát potenciálisan erősebb, de a droneokra odafigyelést tanulni kell. Ellenben a játék elején viszonylag hamar eljuthatunk brutálisan erős droneokig.