A badger nem fúrásra való. Ugyanez igaz a többi industrial hajóra is, legalábbis az okosok ezt mondják. Míg a Badger és az Osprey említésre kerül az ISK 1.4ben, addig az industrial hajókkal való bányászatot nem említi a kézikönyv. Igen egyszerű oknál fogva: Az ilyen hajóval való bányászatnál pocsék lehet a hozam. Pocsék, mivel egyetlen bányászlézert tudsz használni, míg a legegyszerább fregatton is kettőt.
Valóban ilyen rossz lenne a helyzet? Véleményem szerint nem. Az egyik fontos különbséget a raktér jelenti. Márpedig ha nem szeretnénk az űrbe kidobálni a megszerzett ércet, hogy később jöjjünk vissza érte, akkor a raktér is fontos tényező. Márpedig a később visszajövök érte kapcsán mindig ott a kockázat: Más is eljöhet érte. A nagyobb raktér kapcsán kevesebb fordulóra van szükségünk, az utazással töltött idő lerövidül. És nem kell figyelni mikor tűnik el a konténerünk, s hol is hagytuk azt. Bár ennek ellenére is elmarad a hozam a többi alternatívától, a helyzet talán egy kicsit kevésbé rossz így.
De még mindig nem jó. Hiszen máshogy lényegesen több ércet bányászhatnánk. S bár a különbséget a fenti érv csökkenti, még mindig nem tűnnek ezek a nagy, nehézks, jobbára csak szállításra való hajók megfelelő alternatívának. Egésszen addig így van ez, amíg rendszeresen figyelünk a játékra. Ha ugyanis csak viszonylag ritkán figyelünk a játékra, akkor könnyen előfordulhat: a jobb hozamú hajó hamarabb szed össze annyi hasznos ércet, amennyi a rakterébe belefér, de amint a raktér megtellik, már semmit sem szed.
A sokkal lassabban dolgozó industrial pedig szépen lassan összeszed ennél valamivel többet. Filmnézés, blogolás, munka, stb. közben nem jó a jetcan bányászat, vigyázni kell a nehezen kitermelt ércekre. Sokszor kell fordulni, s egy forduló is sok időt vihet el, hiszen ez alatt sem végig a játékra figyelünk. Ilyenkor a raktér a fontos. Ergo lehet, hogy mégis a lomhább hajó lesz a nyerő. Amíg be nem szerzünk egy nagy és gyorsan dolgozó bányászbárkát...